مشارکت در ساخت اصفهان

سرمایه گذاری مشترک همان مشارکت نیست. سرمایه گذاری ها طولانی مدت است، در حالی که مشارکت های مشترک روابط موقت بین دو یا چند طرف در جهت تکمیل یک پروژه واحد می باشد.

شاید شما کلمه مشارکت در ساخت را بارها شنیده باشید اما ممکن است قوائد و قوانین حاکم بر این مسئله را ندانید. در زمان حال به دلیل نداشتن ثبات قیمت در بازار قیمت تمام اجناس و مصالح روز به روز در حال تغییر است. از این رو مالکان زمین و یا خانه های کلنگی که اقدام به ساخت و ساز زمین و یا تغییر کاربری خانه های کلنگی دارند به تنهایی شاید نتوانند از پس ساخت و ساز بر بیایند.

در این جا به مسئله مشارکت در ساخت و ساز فکر می کنند. این تصمیم به نفع هر دو طرف می باشد چرا که مالک می تواند با نصف هزینه هم ساختمان جدیدی دریافت کند و هم از تجربه و تخصص مهندسان در این زمینه استفاده کنند. این امر باعث جلوگیری از هزینه های اضافه می شود و ساختمان جدید مطابق با استاندارد ها ساخته می شود.

مشارکت برای ساخت در اصفهان

مشارکت در ساخت اصفهان امروزه با شرایط و تعهدات خاص خود همراه است. در حوزه پیمانکاری و ساخت و ساز شما می توانید قرارداد مشارکت ساخت در اصفهان را برای پروژه های مسکونی، تجاری و بسیاری از پروژه های دیگر اجرا کنید. یکی از مهمترین قرارداد ها بدون شک، مشارکت در ساخت و ساز می باشد.

ممکن است فردی به عنوان مالک، ملک و زمینی را در اختیار داشته باشد. وی برای احداث یک ساختمان مسکونی، تجاری و … ممکن است برنامه هایی را در سر داشته باشد اما پول و سرمایه کافی برای احداث آن را نداشته باشد، در چنین شرایطی فردی پیمانکار می تواند سرمایه و امکانات لازم را در اختیار مالک قرار دهد.

هر دو با توجه به قرارداد مشارکت در ساخت و ساز پروژه مورد نظر خود را کی توانند عملی کنند. البته باید به خاطر داشته باشید که بخشی از ساخت پروژه نیز به سازنده به صورت درصدی تعلق خواهد گرفت، یعنی یک تقسیم هزینه مابین مالک و سازنده انجام می شود.

مشارکت در ساخت

قرارداد مشارکت در ساخت اصفهان

قرارداد مشارکت به صورت دو طرفه و بسیار مهم است، در این قرارداد آورده یکی زمین، آورده دیگری سرمایه ساخت و ساز است. نحوه تنظیم قرارداد بسیار مهم است و مالک باید در این زمینه دقت و آگاهی لازم را داشته باشد.

قبل از شروع پروژه سعی کنید تمام جوانب کار و هزینه ها از جمله میزان سود نهایی، قیمت مواد و مصالح، آخرین قیمت معامله شده ملک های اطراف شما، قیمت زمین ملک، نحوه اخذ پروانه ساخت در اصفهان و … را مورد بررسی قرار دهید.

اگر بنا به هر دلیلی هر کدام از موارد ذکر شده به درستی انجام نشود شما متضرر خواهید شد و ممکن است مجبور به فروش ملک خود شوید.

انتخاب داور در حین انعقاد قرارداد

توصیه ما به شما این است که در هنگام انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت فردی را به عنوان شاهد و داور نیز انتخاب کنید. طبیعتا این چنین از بروز مشکلات ریز و درشت جلوگیری به عمل خواهد آمد؛ چرا که بسیاری از پرونده هایی که در دادگاه و مراجع قانونی وجود دارند، متاسفانه به دلیل عدم توجه مالک و پیمانکار به نکات در حین انعقاد قرارداد می باشد.

این نوع مشکلات به دلایلی ایجاد می شود که دقیقا مسئولیت و وظایف هر کدام از آن ها در قرارداد ذکر نشده است. اینگونه است که از نظر حقوقی هیچکدام نمی توانند حرف خود را به اثبات برسانند. در صورت عدم انجام به تعهدات، هر کدام از طرفین می‌توانند حق فسخ قرارداد را داشته باشند. بهتر است از چک های معتبر بانکی برای جلوگیری از مشکلات مالی احتمالی استفاده کنید.

انواع مشارکت در ساخت و ساز

چنان چه به انواع مشارکت در ساخت و ساز بخواهیم اشاره ای داشته باشیم، بهتر است مواردی که در ادامه گفته می شود را به خاطر بسپارید. در یک نوع مشارکت در ساخت اصفهان مالک زمینی را ارائه می دهد. پیمانکار نیز هزینه های ساخت را بر عهده می گیرد، اما در حین منعقد کردن قرارداد لزومی مبنی بر درج قیمت زمین نیست. سازنده تنها باید کیفیت ساخت را تضمین نماید.

قرارداد دیگر به صورت مرحله ای انجام می پذیرد. یعنی بعد از اتمام یک مرحله مهم در ساخت، سازنده سهمی را دریافت می کند. یک نوع قرارداد دیگر به نام قرارداد توافقی نیز وجود دارد. یعنی اگر ساخت و ساز به مرحله معینی برسد، وکالتی مبنی بر انتقال سهم سازنده از مالک دریافت خواهد شد. سازنده در این شرایط می تواند نسبت به تنظیم سند رسمی اقدام نماید. البته در برخی از انواع دیگر این نوع قرارداد نیز 3 دانگ از زمین به پیمانکار تعلق می گیرد.

مشارکت در ساخت شهر اصفهان

مشارکت ساخت اصفهان

مشارکت ساخت اصفهان

قانون  مشارکت در ساخت اصفهان