سفید کاری اصفهان

گــــچ و خــاک و سفیــد کــاری

این مرحله از دو جهت مورد توجه میباشد :

اول از آن جهت که این مرحله در کیفیت بصری پروژه بسیار اهمیت ویژه ای دارد و هرگونه نا شاقولی یا پستی و بلندی در زیبایی نهایی تاثیر بسزایی دارد .

دوم از آن جهت کلیه نا شاقولیهای مرحله قبل و نقایص احتمالی دیوارچینی باید در این مرحله به وسیله گچکاری رفع گردد .

برای خاکبرداری اصفهان اینجا کلیک کنید.

به همین علت در این مرحله استفاده از شمشه و شاقول از اهمیت زیادی برخوردار میباشد .کلیه دیوارها برای گچکاری باید کروم بندی و شمشه گیری شوند .

کــروم بنـــدی چیســت ؟

کروم بندی به منظور هم باد  بودن گچ روی دیوار در تمام نقاط دیوار انجام میگیرد که این امر به علت صاف و بی موج بودن دیوار و همچنین پوشش کامل دیوار با گچ انجام میگیرد .

روش انجــام کــروم بنــدی

در ابتدای کروم بندی به صورت چشمی نگاهی به دیوار انداخته بیرونی ترین نقطه دیوار را مشخص نموده پس از آن با ملات گچ علامت صافی که به آن کروم میگویند روی دیوار ایجاد میکنیم . سپس کروم دیگری در پایین دیوار هم باد با کروم قبلی به وسیله شاقول ایجاد کرده و همین عمل را در انتهای دیوار انجام میدهیم و بین دو کروم را با ریسمان به هم متصل کرده و به فاصله یک متر به یک متر کروم ایجاد میکنیم . سپس به وسیله شمشه و گچ و خاک بین کرومها را پر کرده و با شمشه صاف میکنیم .

چرا در گچ کشی از گچ و خاک استفاده میشود و از گچ خالص استفاده نمیشود ؟

علت این امر اولا زودگیر بودن گچ و ثانیا مناسب تر بودن از لحاظ اقتصادی هنگام استفاده از خاک در گچ میباشد .

معمولا از نسبت نصف نصف یعنی نصف گچ و نصف خاک رس استفاده میگردد .

پس از مرحله گچ و خاک فاز اول تاسیسات مکانیکی و برقی اجرا میگردد و پس ازشیارزنی  نصب  لوله های برق و قوطیهای کلید و پریز و لوله کشی آب سردوگرم و رادیاتورها و کانالهای کولر و …….. انجام میگیرد . لازم به توضیح است که قسمتی از لوله کشی تاسیسات مکانیکی قبل از کچ و خاک انجام میشود .

پس از کامل شدن فاز اول تاسیسات و تست و آب بندی شروع به سفیدکاری دیوارها میکنیم .

در این مرحله لایه ای از گچ سفید روی گچ و خاک کشیده میشود تا سطحی صاف روی دیوارها ایجاد شود .