نحوه اخذ پروانه ساخت در اصفهان

پروانه ساختمان چیست

احداث هر نوع ساختمانی در هر کجای شهر را باید با دریافت مجور از سازمان های مربوطه شروع کنید. نام این مجوز پروانه ساخت است.  پروانه ساخت توسط شهرداری صادر می شود.

پروانه ساخت در مراحل ساخت و ساز کمک شایانی به مالکان می کند. مالکان می توانند در تمام مراحل ساخت از تجربیات و تخصص مهندسین مربوطه استفاده می کنند، ساختمان در دست احداث مطبق با آیین نامه های نظام مهندسی ساخته می شود، تمامی کارکنان ساختمانی بیمه می شوند و از هزینه های اضافی جلوگیری می شود.

پروانه ساخت شامل چه مواردی است

1 مشخصات متقاضی

2 مساحت زیر بنا و بنا

3 تعداد طبقات و واحد های هر طبقه

4 نوع اسکلت ساختمان

5 تاریخ صدرو پروانه

6 نام مهندسین ناظر

7 شماره پلاک ثبتی ملک

8 کروکی زمین

9 مهلت شروع عملیات

10 اعتبار پروانه

مراحل اخذ پروانه ساختمان اصفهان

1 تشکیل پرونده

در این مرحله باید مالک یا وکیل وی تشکیل پرونده دهد. مدارک لازم در این مرحله شامل کپی سند ملک، کارت شناسایی و قبض پرداخت عوارض شهرداری می باشد. مالک یا وکیل او با در دست داشتن مدارک باید به شهرداری، یا دفاتر خدمات الکترونیک در نزدیکی محل احداث ساختمان مراجعه کند و تقاضای تشکیل پرونده دهد.

2 بازدید ملک توسط شهرداری

در این مرحله یکی از کارشناسانان شهرداری به محل احداث ساختمان مراجعه می کند و تمام جوانب ساخت و ساز ساختمان را بررسی می کند. کارشناس با توجه به عرض خیابان و مساحت کل ملک مجوز تعداد کل طبقات ساختمان را صادر می کند.

3 کاربری ملک

قوانین ساخت و ساز در هر منطقه از شهر کاملا مشخص شده است. پس از صدور مجوز اولیه کارشناسان کاربری ملک را مورد بررسی قرار می دهند. به این صورت که کاربری ملک را با طرح های اجرایی در منطقه تطابق می دهند، اگر طرح هایی اجرایی شهری هیچ تداخلی با ساخت و ساز مربوطه نداشته باشد به مرحله بعد ارجاع داده می شود ولی اگر در طرح ها و پروژه های عمرانی  شهرداری قرار گرفته باشد با دقت بیشتری پرونده بررسی خواهد شد.

 4 تهیه نقشه ساختمان

پس از اتمام کار کارشناسان، مالک باید نقشه ایی از ساختمان تهیه و به شهرداری تحویل دهد. در این نقشه باید مساحت کل ملک، تعداد طبقات، تعداد واحد ها و مساحت هر کدام از انها به طور دقیق مشخص شده باشد.

نقشه از شهرداری به گروه مهندسین معماری ارسال می شود. نقشه  توسط مهندسین معمار مورد بازبینی و طراحی مطابق با قوانین شهرداری و نظر مالک قرار می گیرد. پس از اتمام کار نقشه مجدد به شهرداری بازگشت داده می شود پس از تاییده، مجدد برای دفتر نظام مهندسی ارسال می شود تا مجوز های لازم صادر شوند.

5 پرداخت عوارض شهرداری

پس از اتمام تمام موارد قبل مالک باید مقداری را تحت عنوان عوارض نوسازی به شهرداری پرداخت نماید. این مقدار توسط بخش صدور پروانه با توجه به مساحت و کاربری ملک محاسبه و مشخص می شود.

 6 مدارک پیش نویس

مدارک پیش نویس پس از اتمام مرحله پرداخت عوارض و تاییدیه توسط اداره درآمد باید آماده و تحویل شهرداری دهد، سپس فرمی را برای دریافت مهندس ناظر ساختمان پر می کند و پس از تایید باید با مهندس ناظر قرار داد بسته شود.

7 صدور پروانه

پس از اتمام تمامی مراحل مدارک آماده شده باید توسط رئیس اداره صدور پروانه، معاون و معمار شهرداری تایید شود. پس از تایید پروانه کار صادر می شود.

مراحل صدور پروانه ساختمان در اصفهان

مراحل اخذ پروانه ساختمان اصفهان

مراحل اخذ پروانه ساختمان در اصفهان

مراحل گرفتن پروانه ساخت در اصفهان