فواید مشارکت در ساخت شهر اصفهان

فواید مشارکت در ساخت شهر اصفهان

برای احیای بافت قدیمی و حفظ میراث فرهنگی در اصفهان مشارکت در ساخت بناهای قدیمی از راه های کاربردی ای است که سال ها است مورد استقبال صاحبان املاک قرار گرفته است. شرکت ساختمانی و راهسازی ایهام بنا برای اجرای انواع پروژه های راه و ابنیه برای زیباسازی و مقاوم سازی شهری همه ی تلاش خود را به کار بسته است و صفر تا صد این مراحل را از نحوه اخذ پروانه ساخت در اصفهان تا زمان تحویل بنا بر عهده می گیرد. بر اساس آیین نامه ی 2800 همه ی ساختمان ها باید در برابر زلزله مقاوم سازی شوند. ساختمان های قدیمی به جزء زلزله با مشکلات دیگری نیز مواجه هستند. این ساختمان ها به دلیل فرسودگی امکان ریزش دارند و برای عابران خطرناک خواهند بود به همین دلیل در بازده زمانی تعیین شده که اغلب 25 سال تخمین زده می شود باید خانه های قدیمی را نوسازی کرد. در سال های اخیر به دلیل آسان شدن مراحل ساخت و تحویل خانه های قدیمی این بناها بیشتر از قبل با مشارکت شرکت های معتبر بازسازی شده و در اختیار ساکنان قرار می گیرد. فواید مشارکت در ساخت این بناها به شرح زیر می باشد.

علاوه بر استحکام بنا می توان به فوایدی مانند زیباسازی ساختمان ها اشاره کرد. ظاهر ساختمان های قدیمی تاثیر منفی بر شکل ظاهری شهرها خواهد گذاشت به همین دلیل نیاز به بازسازی دوره ای آن ها است. شرکت های معتبر با در اختیار داشتن نقشه های کاربردی و مدرن بهترین ساختمان ها را با استحکام و زیبایی ظاهری ساخته و در اختیار صاحبان املاک قرار می دهند. بازسازی همه ی خانه های قدیمی در شهر اصفهان به زیباسازی شهری منجر خواهد شد.

از دیگر دلایلی که باعث می شود ساکنان تمایل به بازسازی خانه های خود داشته باشند، استفاده از امکاناتی است که برای زندگی مدرن مورد نیاز است ولی خانه های قدیمی از این امکانات محروم بودند. وجود آپارتمان برای ساختمان های چند طبقه ضروری است و اکثر خانه ها نیاز به امکانات سرمایشی و گرمایشی مدرن دارند به همین دلیل بهتر است با بازسازی اصولی و استفاده از امکانات جدید خانه های های خود را برای استفاده ی رده های مختلف سنی آماده کنید.

افراد که برای ساخت خانه های قدیمی خود اقدام می کنند اغلب به دلیل بالا رفتن ارزش دارایی خود به دلیل مقاوم و زیباسازی ساختمان از این روند استقبال می کنند. خانه ای که بازسازی شود خیلی بیشتر از هزینه ای که شرکت های معتبر برای مراحلی مانند تخریب و خاکبرداری در اصفهان برای مشارکت در ساخت و ساز هزینه می کنند دارای ارزش ریالی می شود. به همین دلیل ضرردهی در این مراحل به صفر می رسد.

فواید مشارکت در ساخت شهر اصفهان

به دلیل استفاده از تجهیزات مدرن در ساخت این خانه های قدیمی و استفاده از راهکارهایی مانند نصب شیشه های دو جداره و عدم نیاز به استفاده از وسایل قدیمی در فصل های سرد و گرم در مصرف انرژی به شکل چشمگیری صرفه جویی می شود و هزینه ها را به شدت کاهش می دهد. به دلیل استقبال از خانه های نوساز در صورتی که صاحبان ملک قصد فروش داشته باشند می توانند با استفاده از خدمات شرکت هایی که در ساخت و ساز مشارکت می کنند بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ی اضافی ملک خود را بازسازی کرده و به قیمت بالایی به فروش برسانند.

قانون مشارکت در ساخت اصفهان

برای ساخت و ساز خانه های کلنگی به صورت مشارکتی انواع مختلفی از قراردادها بسته شده و با توافق دو طرف این مراحل اجرایی می شود. این قراردادها شامل قرارداد مدیریت، پیمانی، مشارکت مدنی و پیمانکاری است. برای آشنایی با انواع قراردادها و دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با متخصصان در شرکت ایهام سازه از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. طبق این قرارداد دو طرف تعهداتی را برای شریک شدن در ساخت و ساز قبول می کنند و برای رسیدن به نتیجه با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

تعهداتی که مالک در این زمینه متقبل می شود زیاد نیست. مالکان طبق یک قرارداد رسمی زمین خود را در اختیار شرکت هایی قرار می دهند که به صورت قانونی در امر ساخت و ساز فعالیت می کنند و با تخلیه ی خانه شرایطی را فراهم می کنند تا شرکت ها بتوانند کار خود را شروع کنند. افراد متخصص در شرکت ساختمانی و راهسازی ایهام سازه بنا نیز با نقشه ای اصولی و دقیق و استفاده از بهترین تجهیزات برای تحویل به موقع این خانه ها هر چه سریع تر فعالیت خود را آغاز می کنند و طبق قرار داد و در زمان تعیین شده خانه ای نوساز را با بهترین روش در نوسازی به صاحبان ملک تحویل می دهند.

آشنایی با انواع مشارکت در ساخت و ساز

برای نوسازی بنای قدیمی خود و مشارکت در ساخت و ساز بهتر است آشنایی کلی با انواع قرار دادها داشته باشید. در مشارکت های عادی 40 الی 60 درصد قدر السهم در قرارداد شرکت ساختمانی تعیین می شود. طرفین باید در این مورد توافق داشته باشند و به دلیل کاربرد زیادی که این نوع قرارداد دارد بسیار زیاد مورد استقبال قرار می گیرد.

در مشارکت های سهمی طرف قرارداد با خرید بخشی از سهم زمین فرسوده در ملک شریک شده و در زمان ساخت نیز سهم بیشتری را تصاحب خواهد کرد. در مشارکت تهاتری پرداخت هزینه های اداری و تاسیساتی ساختمان بر عهده ی طرف مقابل خواهد بود. این اقلام غیر ریالی بوده و شامل بخشی از سهم یا مبلغ بلاعوض است. برای پروژه هایی که به هر دلیل فقط نیمی از مرحله ی ساخت را پشت سرگذاشته اند و نیمه کاره هستند مشارکت تکمیلی برای ساخت انجام می شود و قراردادی که بین مالک و شرکت بسته می شود برای ساخت بخش های باقی مانده از ساختمان است.

از دیگر روش های بستن قرار داد می توان به مشارکت معاوضه ای اشاره کرد در این نوع از مشارکت بخشی از سهم آورده محاسبه شده و قرارداد تنظیم و اجرا می شود. در صورت تمایل به مشارت با شرکت ایهام سازه در ساخت و ساز خانه های قدیمی خود می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *