پرکاربردترین تجهیزات راه سازی و مزایای آنها

پرکاربردترین تجهیزات راه سازی و مزایای آنها

پرکاربردترین تجهیزات راه سازی و مزایای آنها

جاده ها نقش عمده ای در توسعه اقتصادی یک کشور دارند. جاده ها سهم بسزایی در توسعه و رشد اقتصادی دارند و مزایای مهم اجتماعی را به همراه دارند. اینها برای رشد و توسعه یک ملت از اهمیت حیاتی برخوردار هستند. دولت هند در صدد است تا زیرساخت های خود را به طور عمده برای پروژه های راه سازی در طول و عرض کشور افزایش دهد.

پیشنهادات و مناقصات برای ساخت بزرگراه های ملی و جاده های محلی در مسیر سریع تصویب شده است. بسیاری از پروژه های قدیمی نیز دوباره راه اندازی شده اند تا کشور را در مسیر توسعه زیرساخت های کلاس جهانی قرار دهند.

 در صورتی که شما قصد دارید کار ساخت و ساز را شروع کنید یا با داشتن یک پروژه راه سازی در این صنعت تازه وارد هستید ، اولین کاری که باید با آن شروع کنید انتخاب تجهیزات ساختمانی است. در زیر چند مورد از پرکاربردترین تجهیزات ساخت جاده وجود دارد.

گریدر موتور

گریدر موتور ، یک ماشین ساختمانی با تیغه بلند است که برای ایجاد یک سطح صاف در طول مراحل درجه بندی استفاده می شود. اگرچه اولین مدل ها در پشت اسب ها یا سایر تجهیزات مجهز به موتور کشیده می شدند ، اما اکثر گریدرهای مدرن دارای یک موتور هستند ، بنابراین از نظر فنی به اشتباه به عنوان “گریدر موتور” شناخته می شوند.

مدلهای معمولی دارای سه محور هستند که موتور و کابین آنها در بالای محورهای عقب در یک انتهای خودرو و محور سوم در انتهای جلوی خودرو قرار دارد و تیغه آن در بین قرار دارد. اکثر گریدرهای موتور محورهای عقب را به طور همزمان حرکت می دهند ، اما برخی از آنها همچنین موتور چرخ جلو را برای بهبود قابلیت درجه بندی اضافه می کنند. بسیاری از گریدرها همچنین دارای اتصالات اختیاری برای قسمت پشتی دستگاه هستند که می تواند چاک دهنده ، اسکاریف ، تیغه یا فشرده کننده باشد.

پرکاربردترین تجهیزات راه سازی و مزایای آنها
پرکاربردترین تجهیزات راه سازی

غلتک جاده ای

غلتک جاده ای (که گاهی اوقات غلتک فشرده کننده یا فقط غلتک نیز نامیده می شود) وسیله ای مهندسی از نوع فشرده سازی است که برای فشردن خاک ، شن ، بتن یا آسفالت در ساخت جاده ها و پایه ها استفاده می شود. غلتک های مشابه در محل های دفن زباله یا کشاورزی نیز استفاده می شوند.

غلتک های جاده ای ، صرف نظر از روش پیشرانه ، غالباً به عنوان دستگاه بخار شناخته می شوند. غلتک های جاده ای از وزن وسیله نقلیه برای فشرده سازی سطح در حال نورد (استاتیک) یا استفاده از مزیت مکانیکی (لرزش) استفاده می کنند. تراکم اولیه بستر در یک پروژه جاده با استفاده از غلتک درام padfoot انجام می شود ، که به دلیل داشتن سطح سطح کمتر ، تراکم تراکم بالاتر حاصل می شود.

در آزادراه های بزرگ ، از یک کمپکتور چهار چرخ با درام padfoot و یک تیغه ، مانند دستگاه سری Caterpillar 815/825 ، به دلیل وزن ، سرعت و نیروی فشار قوی برای پخش مواد فله استفاده می شود. در جاده های منطقه ای ، ممکن است از یک دستگاه درام تک پایه ای کوچک استفاده شود.

پرکاربردترین تجهیزات راه سازی و مزایای آنها
پرکاربردترین تجهیزات راه سازی

کارخانه اختلاط آسفالت

کارخانه اختلاط آسفالت یکی دیگر از تجهیزات مهم راه سازی است. اگر این پروژه بزرگ باشد ، کارخانه اختلاط آسفالت در سایت راه سازی قرار دارد. مواد آسفالت مخلوط گرم برای روسازی معمولاً مخلوطی از سنگدانه های مختلف درجه بندی شده و با کیفیت بالا است که در مقادیر اندازه گیری شده با قیر مایع گرم و مخلوط می شوند تا آسفالت مخلوط گرم تولید کنند.

آسفالت ماده سنگفرش است که از سنگهای خرد شده و قیر ساخته می شود. جدا از مقادیر و انواع نسبی سنگفرش و سنگ فرش آسفالت بازیافتی که برای تولید آسفالت مخلوط گرم مورد استفاده قرار می گیرد ، مشخصات آسفالت مخلوط گرم با توجه به مقدار و درجه قیر مورد استفاده در هنگام ساخت آسفالت تعیین می شود.

تولید آسفالت مخلوط گرم به خشک شدن و گرم شدن سنگدانه ها نیاز دارد. تا قیر به راحتی پوشانده شود. فرآیند خشک کردن شامل خشک شدن سنگدانه ها در درام خشک کن چرخشی ، کمی مایل به مجهز به مشعل است. سنگدانه در انتهای بالاتر طبل معرفی می شود. فضای داخلی درام به انواع مختلف پرواز مجهز است که به گرم شدن صحیح سنگدانه ها کمک می کند و همچنین به پوشش مناسب آن با قیر کمک می کند.

پرکاربردترین تجهیزات راه سازی و مزایای آنها
پرکاربردترین تجهیزات راه سازی

لیفتراک

لیفتراک (همچنین کامیون آسانسور ، جیتنی ، چنگال ، بالابر چنگال و لیفتراک نیز نامیده می شود) یک کامیون صنعتی دارای نیرو است که برای بلند کردن و جابجایی مواد در مسافت های کوتاه استفاده می شود. بالابرها برای بارهای با حداکثر وزن مشخص و یک مرکز مشخص شده به جلو طبقه بندی می شوند جاذبه یک جنبه مهم در عملکرد لیفتراک این است که باید دارای فرمان چرخ عقب باشد.

اگرچه این قدرت مانور را در موقعیت های پیچیده پیچش افزایش می دهد ، اما با تجربه سنتی راننده با سایر وسایل نقلیه چرخ دار تفاوت دارد. در حالی که فرمان وجود دارد ، زیرا هیچ عملکرد کاستور وجود ندارد ، استفاده از نیروی فرمان برای حفظ سرعت ثابت چرخش ضروری است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم لیفتراک بی ثباتی آن است. لیفتراک و بار باید به عنوان واحدی در نظر گرفته شود که دارای مرکز ثقل متناوباً متغیر با هر حرکت بار است. یک لیفتراک هرگز نباید با یک بار بالا رفته در یک دور با سرعت مذاکره کند ، جایی که ممکن است نیروهای گریز از مرکز و گرانش با هم ترکیب شوند و باعث یک حادثه فاجعه بار شود لیفتراک با محدودیت بار برای چنگال ها طراحی شده است که با بالا بردن چنگال و کم شدن بار آن کاهش می یابد (به عنوان مثال ، هنگامی که یک بار در برابر چنگال “L” قرار نمی گیرد).

صفحه بارگیری برای مرجع بارگیری معمولاً روی لیفتراک قرار دارد. بدون نصب تجهیزات ایمنی خاص مانند “جمع کننده گیلاس” یا “قفس” نباید از لیفتراک به عنوان بالابر پرسنلی استفاده شود.

پرکاربردترین تجهیزات راه سازی و مزایای آنها
پرکاربردترین تجهیزات راه سازی

بیل خزنده

خاکبرداری خزنده وسیله نقلیه ردیابی است که برای حفر یا درجه بندی ، یا حرکت دادن زمین و اجسام بزرگ طراحی شده است و بر اساس نحوه حرکت آن طبقه بندی می شود. انواع مختلفی از بیل مکانیکی شامل بیل مکانیکی چرخدار ، واکر ، بکسل شده و ریلی است. این خزنده ها مربوط به تانک های ردیابی شده ای هستند که به طور گسترده توسط ارتش ها استفاده می شوند ، بر روی همان سیستم چرخان چرخشی حرکت می کنند ، اما همچنین توانایی حفاری ، برداشت و حمل مواد حفر شده را دارند.

خاکبرداریهای خزنده به طور گسترده ای در کارهای ساختمانی ، مانند حفر ترانشه ، سوراخ ها و پایه ها و همچنین برای کار با مواد ، جابجایی زمین ، تخریب و خاکبرداری اصفهان ، لایروبی و غیره استفاده می شود.

پرکاربردترین تجهیزات راه سازی و مزایای آنها
پرکاربردترین تجهیزات راه سازی

جرثقیل متحرک

جرثقیل متحرک جرثقیل کنترل شده با کابل است که بر روی خزنده ها یا حامل های خسته از لاستیک نصب شده است یا جرثقیل مجهز به هیدرولیک با بوم تلسکوپی که روی حامل های نوع کامیون نصب شده و یا به عنوان مدل های خودران است. آنها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی به یک سایت منتقل می شوند و از انواع مختلف بار و بار با نصب یا مونتاژ کم یا بدون استفاده استفاده می کنند.

جرثقیل های سیار به طور کلی رونقی را ایجاد می کنند که از انتهای آن یک قلاب توسط طناب سیم و میخ معلق می شود. طناب های مفتولی توسط هر محرک اصلی که طراحان در دسترس دارند ، کار می کنند و از طریق انتقال های مختلفی کار می کنند. از موتورهای بخار ، موتورهای الکتریکی و موتورهای احتراق داخلی (IC) استفاده شده است.

انتقال جرثقیل های قدیمی متمایل به کلاچ هستند. این بعداً با استفاده از موتورهای IC برای مطابقت با ویژگی “حداکثر گشتاور در سرعت صفر” موتورهای بخار با افزودن یک عنصر هیدروکینتیک که در مبدل های گشتاور کنترل شده به اوج خود می رسد ، اصلاح شد.

پرکاربردترین تجهیزات راه سازی و مزایای آنها
پرکاربردترین تجهیزات راه سازی

لودر چرخ

لودرهای چرخی ماشین های چهار چرخ متحرک خاکی هستند که در درجه اول برای بارگیری مواد سست با سطل نصب شده در جلو استفاده می شوند. مونتاژ بالابر سطل را بالا و پایین می کند. در حالی که تحرک و سطل بزرگ ، لودر چرخ را تولید می کند و باعث افزایش زمان چرخه بالا می شود.

ساختار ساخته شده از لودرهای چرخ یک مزیت اضافی است. ساختار مفصلی ماشین در مقایسه با سایر تجهیزات حفاری چرخدار و خزنده با شاسی سخت آن را قادر می سازد تا در چرخش قدرت بالاتری داشته باشد. این ماشین ها به دو نوع تقسیم پیاده و نصب تایر تقسیم می شوند.

پرکاربردترین تجهیزات راه سازی و مزایای آنها
پرکاربردترین تجهیزات راه سازی

نتیجه

جاده ها سهم بسزایی در توسعه و رشد اقتصادی دارند و مزایای مهم اجتماعی را به همراه دارند. اینها برای رشد و توسعه یک ملت از اهمیت حیاتی برخوردار هستند. طبق نیاز پروژه خود ، عاقلانه انتخاب کنید. در عین حال ، باید نیازهای سایت شغلی و پویایی برنامه را در ذهن داشته باشید.

TAGSAsphalt Mixing Plant  عاقلانه طبق نیاز خود در پروژه انتخاب کنید سازنده سازنده مقاله ساخت تجهیزات بیل مکانیکی خزنده دانش دیجیتال مقاله تجهیزات ویژگی Forklift دانش ساخت ، جرثقیل موبایل بیشترین تجهیزات جاده سازی مورد استفاده در ساخت ماشین آلات گریدرودر تجهیزات ساخت جاده ماشین آلات ساخت ماشین آلات و مزایای آنها ساخت و سازهای اقتصادی و مهمترین مزایا تجهیزات راه سازی لودر چرخ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *