مشخصات فنی قیر امولسیون

قیر امولسیون چیست؟

قیر امولسیون چیست؟

خرید قیر در حال حاضر با چالش های زیادی خریداران را رو به رو می کند. به هر حال کارآیی و نحوه کاربرد قیر باعث شده است که افراد در بسیاری از شرایط از خرید انواع قیر نتوانند سرباز زنند. امولسیون قیر به مخلوطی از آب و قیر به علاوه عامل امولسیون کننده گفته می شود. عموماً از دستگاهی به نام دستگاه سریع چرخنده برای تولید امولسیون قیر استفاده می کنند. ما به عنوان یک مجری ایزوگام اصفهان در ادامه این مقاله درباره مشخصات فنی قیر امولسیون و دلایل استفاده از آن ها توضیح می دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کاربرد قیر امولسیون

قیر امولسیون  به عنوان قیر صادراتی استفاده می شوند. امروزه برای روکش کردن راه ها و همچنین سطوح خاکی از این نوع قیر به وفور استفاده می شود. البته بسیاری برای درزگیری و حتی لکه گیری نیز از قیر های امولسیون استفاده می کنند. البته شما این اختیار را دارید که برای آسفالت کردن جاده های شنی نیز از قیر مذکور استفاده کنید؛ چرا که برای به تثبیت رساندن شن های روان نیز نمی توان از کارآیی این قیر صرف نظر کرد. حتی برای آب بندی با ماسه و برای استفاده به عنوان آسفالت حفاظتی البته بسیار نازک نمی توان از کارآیی و کاربرد قیر امولسیون غافل شد.

کاربرد قیر امولسیون  

اجزا قیر امولسیون

قیر امولسیون را به عنوان امولسیون روغن در آب شناخته شده است. این نوع امولسیون ها از مواد خاصی تشکیل شده اند. این مواد به آب، حلال، اسید، پایدار کننده، قیر و امولسیفایر مرتبط می شوند. خاطر نشان می کنم که پلیمر امولسیون ها در سه گروه آنیونی، کاتیونی و غیر یونی دسته بندی می شوند و البته آنیونی و کاتیونی در راه سازی بسیار مورد کاربرد قرار می گیرند. نوع کاتیونی را در دسته هایی از قبیل قیر امولسیون زودشکن CRS، قیر امولسیون دیرشکن CSS و قیر امولسیون کندشکن CMS می توان جای داد. امروزه در صنعت راه سازی عموماً قیر امولسیون دیرشکن CSS بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده است.

مشخصات فنی قیر امولسیون

چنانچه بخواهیم از نظر زمان شکستن قیر امولسیون را مورد بررسی قرار دهیم، به صورت تندشکن، دیر شکن و کندشکن تقسیم بندی می شوند. حال بهتر است بدانید که شکستن امولسيون به تبادل بار الکتريکی گفته می شود که این تبادل ما بین مولکول امولسيفاير و مصالح سنگی به وجود می آید. همین امر می تواند به از بین رفتن فشار و جذب مولکول ها کمک می کند. از جمله ویژگی های اساسی این نوع قیر صادراتی حمل بسیار آسان به مناطق دور دست است، به گونه ای که به صورت فله ای و یا حتی بشکه ای نیز می توان به حمل و جابجایی قیر مذکور پرداخت.

شما چنانچه به آسفالتی با ضخامت کم نیاز داشته باشید، قطعاً قیر امولسیون یک گزینه مناسب و ایده آل به حساب می آید. همچنین این نوع قیر به سرعت می تواند به صورت نازک و یا حتی سطحی پخش گردد. به همین علت به سرعت آسفالت مورد نظر خشک می شود و حتی برای انواع آسفالت همچون اساس و روکش نیز مناسب است. در زمان نگهداری به هیچ گونه حرارت دهی نیز نیازی نیست. علاوه بر عدم حرارت دهی به حمل و پاشش هم نیازی نخواهد بود.

قیر امولسیون

شما به راحتی و بدون کوچکترین دغدغه ای این اختیار را دارید که بر روی روسازی های مرطوب نیز به خرید قیر امولسیون بپردازید. این نوع قیر حتی با محیط زیست سازگاری کاملی دارد که این خود یکی از مزایای استفاده و ویژگی های منحصر به فرد آن ها محسوب می شود که نباید آن را نادیده گرفت. در فرآیندهای گوناگونی همچون تولید، شکست و پاشش هیچگونه خطری محیط زیست را به هیچ وجه تهدید نمی کند. خاطر نشان می کنم که در زمان نگهداری و یا حمل و اجرا شما با خطری همچون آتش سوزی نیز رو به رو نخواهید شد. در صورتی که قصد دارید انواع قیرها را بسته به نوع پروژه خود خریداری کنید می توانید به مراکز فروش قیر و ایزوگام اصفهان مراجعه کنید.

سخن پایانی

طبق آن چه که در این مقاله گفته شد، برای خرید قیر امولسیون حتی لحظه ای درنگ نکنید. به این دلیل که ویژگی های منحصر به فردی وجود دارد و شما بنا بر کاربرد خود می توانید از این نوع قیر به نحو احسن با قیمتی بسیار ایده آل استفاده کنید. قبل از خرید بهتر است از یک وب سایت اینترنتی معتبر در مورد نحوه خرید و مقایسه قیمت با بازار سنتی اطلاعات لازم را کسب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *